מספר תלמידים ביקשו לאפשר להם להתפלל מנחה בשעת הפסקת צהריים, באחד מבתי הספר, אולם מנהל בית הספר התנגד לכך בכל תוקף והחליט לקצר בשל כך את ההפסקה – דבר שימנע מהם להתפלל. למרות זאת, התלמידים התפללו ואיחרו, ולאחר שעימות בין שני הצדדים הלך וגבר, פנו התלמידים לשרת החינוך, אולם זו טענה שהיא מתנגדת לאפשר להם להתפלל בשעת הצהריים, כיוון שהדבר פוגע בסדר הציבורי.
התלמידים פנו אל ועדת החינוך של הכנסת וביקשו כי זו תתערב ותקבע מדיניות בבתי הספר שתאפשר להם להתפלל. ועדת החינוך דנה בנושא וקיבלה החלטה שכל תלמיד יוכל להתפלל בהתאם לאמונתו במסגרת בית הספר, והנהלת בית הספר לא תוכל למנוע ממנו תפילה זו.
ציין והצג את סוג מנגנון הפיקוח (פורמלי או בלתי-פורמלי) שבא לידי ביטוי בפניית התלמידים. הסבר כיצד מנגנון פיקוח זה בא לידי ביטוי בקטע.